Här kommer allt på en och samma gång…

Ah, God morgon vet jag ju faktiskt inte om det är, men morgon (förmiddag) är det…

Efter att ha spenderat två timmar på Jourcentralen i Brämaregården, samt tre timmar på Barnakuten Östra i går kväll med Elias är man inte pigg. Tre olika åkommor blev diagnostiserade, och han hade rejält ont av den ena. Det blev smärtstillande, antibiotika och bad två gånger om dagen som ordinerades. Att han måste bada två gånger varje dag blev han lycklig över, det är ju det bästa han vet. Vi kom hem vid 23:30, då hade han somnat i bilen och bars in av en mycket trött pappa Anders. Jag släpade fötterna efter mig in i huset, och hörde Elias vakna till och prata en stund med Anders.

Kl. 03.00 i natt vaknade han och ville bada, för det hade doktorn sagt att det var bra. Och eftersom han var så ledsen och hade ont var det bara för mig att sätta mig vid sidan av badkaret och se honom bada en stund. Han hade jättesvårt att somna om, trots smärtstillande och salva, men till slut slocknade han. Vid halv sju i morse var han igång. Anders och Hannah stack till skola och jobb, jag och Elias stannar hemma. Vid 09:30 kräktes han för första gången. Med ynklig röst sa han ”Nu har jag fyra sjukdomar på en och samma gång, mamma…”

Livet är strålande just idag…

140206-013

Hjärta och prisma i glas: Balders Hage http://www.baldershage.se

140206-014

Honeycomb mint: Butik Hemligheter http://www.hemligheter.net

Kommentera

