Längtar till grillsäsongsstart

140206-032

Igår kom ett paket med posten hem till mig, från Leilas general store. Jag använde presentkortet jag fick av min vän Lisa i julklapp, och så lade jag till lite själv, för att få två fina grillvantar i jeanstyg.

Vi längtar till grillsäsongen sätter igång, och vi längtar (eller ja, Anders kanske inte LÄNGTAR) tills vi kan sätta igång med altanbygget. När altanen är klar skall vi ha en stor grillfest för alla som vill komma! Det får bli en inflyttnings- och invigningsfest.  Jag har redan pratat med min vän och nötboskapsägaren Björn, för att beställa en låda prima kött, och jag har även bett honom vara grillchef. Då skall han få använda grillvantarna….om han vill…

När solen når runt knuten på huset, och strålarna når ända in i soffhörnet i vardagsrummet, ja då vet man att våren verkligen är på gång. Även om det bara är i början av februari….
Och när våren är här, då får vi dra fram grillen och använda våra grillvantar…

Längtar du lika mycket som jag?

140206-038

Grillvantar i jeanstyg, från Leilas General Store

Kommentera

