Fyra nyanser av grått

Det grå vädret ligger som ett tjockt täcke över oss idag, och sömnen försvinner inte riktigt ur ögonen. Jag går och gäspar mest hela tiden, och försöker få i ordning på tvätthögen, men det är lättare sagt än gjort skall jag säga dig! Och irritationen växer sig stark när jag tänker på bilnyckeln jag har lyckats tappa bort. Jag vet ju att jag kom hem med bilen i onsdags eftermiddag, men sen har jag inte använt bilen efter det. Idag när vi skulle till ridskolan var nyckeln puts väck! Suck…nu skulle man ägt en sån där key-finder!

Idag har det varit ridskola för Hannahs del, och hon red en liten shetlandsponny som heter Engla. Så himla pigg och söt liten häst, och Hannah log brett under hela lektionen. När vi kom hem så tog jag ett litet race på farstubron och tog bort allt granris, och det sista julpyntet (!!!). Sopade rent, och tömde alla krukor med blommor/växter som ruttnat. När jag gick mot komposten hörde jag hackspetten hacka mot telefonstolpen, och fåglarna kvittrade uppe i träden. Det var dock lite för kallt för att vårkänslan skulle infinna sig.

Anders är iväg med grannen på tippen, medans jag och barnen tar det lugnt här hemma. Jag erbjöd mig att spela sällskapsspel med barnen och tända ljus, äta lite godis, men icke. Barnen har sparat ihop till en Ipad Mini, och den bråkar de för fullt om, såklart. Undrar hur vi skall klara hos helskinnade ur detta! Kanske kan försöka locka ner dem i källaren för att pyssla…eller baka kakor…

140206-042 140206-020

One thought on “Fyra nyanser av grått

  1. Maria

    Håller med, vädret suger musten ur en! Men det blir ju bättre, 2 månader framåt kanske vi har det riktigt varmt! Vi är ute i trädgården oavsett eller hur?
    Jag startade upp som porträttfotograf i sep i fjol 🙂

    Kram

    Svara

Kommentera

