Min stund

Alltså, hela arbetsveckan är jag trött som en jag-vet-inte-vad när klockan ringer. I morse vaknade jag 07:15 och var jättepigg.

Men, då gör jag sådant som jag inte gör eller hinner på vardagarna. Sätter på tevattnet, tänder ljus, sätter igång en tvättmaskin, slösurfar tills tekannan tjuter. Det är min stund innan stormen. Klockan ÅTTA vaknade Elias. Han som aldrig sover längre än till 06:30. Och när jag hör Elias dörr öppnas med samma fart som när han kom till världen för 6 år sedan blir mitt hjärta alldeles varmt av glädje. Hans pigga ögon möter mina, och sedan är det igång. Det där tjattret som aldrig sinar, nyfikenheten över vad som skall hända idag, och sedan informerar han alla husets vakna varelser om att han nu minsann skall gå och kissa, tvätta händerna, släcka och stänga.

God morgon!

140206-028

Tvålen är köpt hos Hemligheter.net

2 thoughts on “Min stund

  1. Sandra

    Åååå de mornarna är så härliga!! Sällan det sker här då lille Noah är en morgonpigg krabat!
    Idag var det Håkans tur att stiga upp vid halv sex, själv gick jag tillbaka i djupsömn och vaknade kl 8, nästan så man sovit för mycket :-0
    Resten av februari så kommer Håkan att jobba dagtid så vi kanske kan hitta en dag att ses
    Ha en fin söndag
    Kram Sandra

    Svara
  2. Min plats i solen

    Låter som ett helt ljuvligt sätt att starta en söndagsmorgon tycker jag. Mysigt!

    Avocas tvålar är underbara. Besökte deras varuhus när vi var i Dublin i somras och det är en ren fröjd att vandra runt där och bara njuta.

    Ha en riktigt fin start på den nya veckan Cissi!♥

    Kram Lotta

    Svara

Kommentera

