Alla Hjärtans dag-frukost

Igår eftermiddag stod helt plötsligt mina föräldrar i hallen och skulle ta med sig barnen. Anders blev förvirrad, men han fick reda på att barnen skulle sova hos dem, och att jag hade en överraskning. Han hade en halvtimma på sig att göra sig iordning, så han hoppade in i duschen, rakade sig och hittade kläder som jag tyckte passade för kvällens ändamål.

Han var extremt nyfiken och fundersam, och när vi satte oss i bilen var det nog många tankar som flög igenom hans huvud. Vi åkte ner 10 meter i backen, sen körde jag in på grannarnas uppfart och där kom ju våra grannar, Lisa & Anders, så lägligt! Lisas Anders fyllde år igår, och vi hade i all hemlighet planerat att fira Alla Hjärtans Dag tillsammans. Vi åkte in till stan och käkade på I Love Pizza på Friggagatan, och sedan åkte vi vidare till Lisebergsteatern, där vi hade fått biljetter till #Revyn. Strålande kväll och helt underbart sällskap!

I morse vaknade jag tidigt (typiskt!) och åkte ner och handlade frukost. Jag stekte bacon, ägg och tomathalvor till Anders, jag köpte min favoritmusli, som jag inte äter så ofta av längre, eftersom det är så mycket socker, men ibland får man lyxa till det, eller hur!

Och wienerbröd blev det visst också. Ojsan!

Så underbart att få äta frukost i lugn och ro, tillsammans med Anders. Man får liksom tid att prata på ett helt annat sätt än när barnen är med. Även om jag vet att barnen hade älskat denna frukost….

140215-005 140215-004 140215-002

Kommentera

