Ser ni? Känner ni?

Igår kände jag det. Och min älskade japanska lönn känner det. Och jag ser det.

Vet inte hur det är med er, men min längtan efter våren blir starkare för varje dag som går. Jag längtar tills jag kan sova med öppet fönster igen. Drömmen om att få ha en dörr i sovrummet att öppna ut mot altanen, mot trädgården, växer sig lika stark. Jag tänker mig, att mitt i sommarkvällen få dra undan täcket, kliva upp och öppna dörren. Gardinerna fladdrar till i den ljumma vinden och jag hör hur fåglarna sjunger där ute. Jag kryper ner i sängen igen och somnar om…

Tja…inte så pjåkigt!

140218-014

2 thoughts on “Ser ni? Känner ni?

  1. Jessica

    Ja men så man längtar efter vår o värme nu 🙂 Vi har haft underbara vårdagar denna vecka men nu på em. så började det snöa……
    Hoppas allt är bra med dig.
    Kram kram
    Jessica

    Svara

Kommentera

