Sista dagen.

Idag är det sista dagen på jobbet. Känns så himla surrealistiskt. På måndag morgon gör jag inte mig iordning för att ta Rosa Express till Nordstan, för att sen ta 16 eller 6 till Domkyrkan. Inte heller får jag promenera upp längs Kungsgatan, smita in på hörnet där Sweet Bakery huserar, och bara få en blick, ett glatt god morgon, och tjejerna går raka vägen till kaffemaskinen och gör en Latte Macchiato till mig. De känner sina kunder. Och jag får inte heller promenera upp en bit på Ekelundsgatan för att, ju närmare jag kommer, höra det jämna tutandet vid dörren för att vägleda synskadade rätt. Inte heller får jag vara först på jobbet, smyga in bakom receptionen, tända ljuset, öppna fönstret, hänga av mig ytterkläderna och göra i mig redo för ännu en rolig dag på jobbet.

Nä. Istället tar jag Rosa Express till Backaplan och inställer mig till arbetsmarknadens förfogande på Arbetsförmedlingen.

Tur att jag har den här vackra ljusstaken att längta hem till. Den köpte jag igår, för presentkortet jag fick av mina arbetskamrater. Underbar. Inköpt på Iems.

140228-004 140228-012 140228-0181

Kommentera

