Honeycombs och glasprismor

Denna dag kommer inte gå till historien som en av de roligaste. Har haft jätteont, och har fått ta många pauser. Men sakta men säkert kom idéerna till mig, varav denna är den jag tog tag i först. Jag fäste två kvistar av trollhassel i en spik på väggen, och hängde sedan på mina prismor och små söta honeycombs.

140313-005 140313-018

Ikväll har vi ätit kycklingcurry-gryta med en coleslaw i ingefärsdressing. Denna dressing bloggade jag om tidigare i år, efter att vi varit uppe på äventyr i Bullarbygden. Hannah har varit hos en kompis hela eftermiddagen. Det är så härligt när de kan ta sig från skolan hem till kompisar själv, det är lagom mycket ansvar för en 9-åring.

Imorgon är det fredag igen, det är inte klokt vad veckorna går fort! Helgen blir fullsmockad med roliga grejer som ridning, kalas och middagsbjudningar! Och kanske, KANSKE får vi såga ner ett och annat träd i helgen också…

Kommentera

