Bara en X-tra kromosom!

Den 21 mars är det Internationella Down syndrom-dagen (World Down Syndrome Day). Syftet med dagen är att sprida kunskap kring Downs syndrom för att motverka fördomar och visa på möjligheterna för personer med Downs syndrom. Den 21:a dagen i den tredje månaden symboliserar den trippel av kromosom nummer 21 som personer med Downs syndrom bär.

ds

Jag har inte en extra kromosom. Jag har en hel X-kromosom, och saknar delar av den andra X-kromosomen. Det är inte detta som gjort min fot så knasig, men detta visar ju att det är dubbelt budskap i mina strumpbilder idag. Jag har en hel fot, och saknar delar av den andra foten. Olika lika, liksom.

Har du udda strumpor idag?140321-001 140321-005

 

One thought on “Bara en X-tra kromosom!

  1. Sandra

    Räknas två olika svarta??
    Det vet du väl att jag gärna skulle baka till dig men jag är bättre på bröd hihi.. Fast kladdkaka är ju gott det med!!
    Så kul har du fått några foto uppdrag??
    Fota här??? Då måste jag städa undan bombnedslaget hahaha
    Kram Sandra

    Trevlig helg

    Svara

Kommentera

