Strawberry pie

Tittade in i frysen igår, såg att vi behövde frosta av frysen, såg också att vi hade lite av både det ena och det andra. Petade ihop veckomenyn för denna veckan, och beställde det som behövdes på mathem.se.

Ena stunden är jag fokuserad på altanbygget (yeeeey, vi har börjat gräva för plintar!), andra stunden är jag borta i hörnet av trädgården och planerar skydd för soptunnorna som hela tiden envisas med att blåsa omkull. Sen är jag och planterar snödroppar, krattar löv, lagar mat, medlar mellan bråkande barn, bokar om läkartider, vill frosta av frysen och….

Jag frostade inte av frysen, men jag använde en burk jordgubbssylt av jordgubbar som jag fryste in i somras, till att göra en smarrig strawberry pie! Mmm….

Jag tog vad jag hade, men det blev i alla fall 100 g smör, 1½ dl havregryn, 3 msk socker och 1½ dl mjöl. Blandade ihop till en smuldeg, lade sylten i botten av smörad pajform och sedan över med smuldegen. 220°C i ca 20 minuter.

140324-004 140324-007

 

Kommentera

