När man har satt upp en ny gardin

Ikväll har jag badat lilla hunden Ebba, hon såg så ledsen och ynklig ut, men nu är hon nöjd, ihoprullad på Hannahs täcke, med rena öron och magen full med skinka….

Vädret har varit fantastiskt idag! Syrran och hennes barn kom förbi och vi satt i soffan i trädgården i över en timme och bara njöt av solens varma strålar! Hannah och Elias följde med dem hem, och jag hämtade hem Elias nu ikväll, Hannah skulle få sova över.

Vi avslutade med kaffe i grannarnas loungegrupp tillsammans med grannarna, och grannarna nedanför oss. Härligt gäng!

Ja, just ja – gardinen! Jag tyckte det var dags, liksom. Vi har haft samma hissgardin i över två år i vårt sovrum. Idag, med alla vårkänslor som svämmade över, så blev det en ny gardin. Här, på Sleepo, hittade jag den! Vacker som få! Nu vill jag klä om sänggaveln också, men vi får se när och hur det blir, har inte riktigt bestämt vad för färg det skall bli. Enfärgat tror jag det blir i alla fall!
140329-020 140329-024

Kommentera

