När man blir sugen på bakpotatis

Aaaaah, jag blir helt galet lycklig av detta fantastiska vårväder!

140330-003 140330-005 140330-013

Anders och vår fantastiske granne Fredrik har grävt för, och satt i plintar. Snart skall det köpas in bärlina och stolpar…

140330-001 140330-010

Min storasyster och systersonen har varit här idag igen, vi har suttit och myst i soffan, och jag bjöd på lunch (Flygande Jakob) vilket uppskattades mycket! Det blev faktiskt väldigt gott, jag är inget fan av denna rätt egentligen, men idag lät jag bli att lägga i jordnötter och banan i gratängformen, utan lät detta serveras i skålar bredvid, så man själv kunde välja vad och hur mycket man ville ha!

Ikväll har jag gjort ett kryddsmör av Flora Normalsaltat, färsk basilika, färsk oregano, färsk persilja, hackad vitlök, havssalt och chiliflingor. Detta smälte underbart i munnen tillsammans med bakad potatis….

140330-019 140330-027 140330-034

Kommentera

