Room Make Over

Innan jag helt kollapsade i min förkylning, så tog jag mina sista krafter och möblerade om i Elias rum. Jag tog bort datorbordet med överhyllan, huvudgaveln med förvaring till sängen samt Expedithyllan med 8 fack. Anders hjälpte mig att borra upp de två trälådorna jag köpte på Karlssons Byggvaror i Härryda, och vips blev Elias LEGO-alster inget jobbigt att se på längre, utan bara mysigt och roligt för honom att visa upp!

Jag placerade skrivbordet framför sängen, och han fick en Expedithylla med 4 fack istället, och på den ställde vi akvariet. Jag är SÅ nöjd! Nu vill jag bara hitta något att ha ovanför huvudändan av sängen!

Elias har flera gånger idag gått in på sitt rum och ropat ut till mig ”Mamma, jag är JÄTTEGLAD för mitt nya rum!”,  ”Jag städar mitt nya rum, så mycket tycker jag om det!” och ”Jag är så HIMLA nöjd med rummet, mamma!”. Värmer mitt hjärta så att min lille estet älskar sitt nya rum….:-)

140414

140414-015

Överkast: Jotex. Stol: IKEA Jordglob: Toys’R’Us. Säng: Flaxa från IKEA

140414-043

140414-050

Monterat lego uppe på väggarna. Omonterat i ena lådan under sängen!

140414-052

En vas kommer lastad…med smådjur och figurer!

140414-069

Ia & Bertil trivs i sitt nystädade akvarium!

140414-071 140414-076 140414-078 140414-082

 

Kommentera

