Kryddhyllan

Ja, jag kallar den kryddhyllan, så himla snajsigt alltså!
Den gamla trappan till den gamla altanen fick bli odlingsterass till diverse kryddor, bär och rotfrukter. Trappstegen från trappan togs bort och sedan lade vi trappan ungefär som den såg ut innan, fast uppe i trädgården!
Jag klädde botten med fiberduk och sedan tömde jag den ena komposttunnan och fyllde i botten. Resten fylldes med vanlig trädgårdsjord. Jag fick två fönster av grannen förra året, och de kommer nu till sin rätt här. Jag har inte riktigt klurat ut hur de skall stå.

I helgen har vi planterat massor i kryddhyllan, men jag visar de bilderna i morgon! Ha det så gott!

2 4 6 140402-043

Kommentera

