Grillad tonfisk med grönsaker

Nä fyttirackarn hörni, vilken underbar vår vi har här på Västkusten! Hur är det på alla andra ställen i Sverige?

Igår blev vi hembjudna på grillat hemma hos Susanne och Magnus. Magnus hade varit inne i Saluhallen och köpt med sig färsk tonfisk hem, och den grillade han tillsammans med finfina grönsaker i underbara färger. Om jag inte hade vetat att det var tonfisk, hade jag aldrig gissat på det. Åh, vad gott det var!

140428-181 140428-183

Efter maten tog jag en paus och hämtade mina söta föräldrar på flygplatsen, de kom hem från en två veckor lång semester på Gran Canaria. Efter att jag dumpat av dem, så åkte jag tillbaka och fick mig en kopp kaffe och rabarberpaj. Anders tog med sig barnen hem, Elias kände sig inte helt OK.

När jag kom hem efter en stund fick jag sitta bredvid Elias och klappa magen och sjunga tyst, och han somnade. Vi har köpt nya madrasser till hans säng, så jag tog det säkra före det osäkra och gick ner i källaren för att hämta plastade frottélakan för att lägga under honom. Och tur var väl det, för två timmar senare var magsjukan ett faktum. Stackars lille skvätten. Han har mått hyffsat idag på dagen, och ätit lite grann, mest gurkstavar, smörgås och honungsmelon. Vid lunchtid fick han hög feber och då fick han Alvedon. Han piggade på sig ordentligt, men slocknade som ett ljus vid 18:30. Nu håller vi tummarna för att vi andra slipper…

Liten febrig plutt.

Liten febrig plutt.

Kommentera

