När man planerar för skörd!

Under påskhelgen och veckan efter hade jag fullt upp med att fixa i min ”köksträdgård”. Kryddhyllan/Odlingsterassen har ni redan sett, och kanske även en glimt av växthuset?

Jag fick ovärderlig hjälp av Susanne att flytta stenplattor för att ha under stålramen. Vi flyttade även pallkragarna och all jord. Jag vet att man helst inte skall odla samma grönsak i samma jord som året innan, så nu blir det gurka inne i växthuset, medans potatisen får finna sig i att växa längst upp i kryddhyllan! Intill gurkorna har jag fått några små plantor av chili av Susanne, jag hoppas de kommer trivas där!

Kompostgaller med pinnar från förra höstens skörd av Plymspirean kommer göra ett finfint vindskydd och där kommer det även att växa både Luktärt, Sockerärtor och Brytbönor!
Ebba var ju naturligtvis med och inspekterade, hon är för söt när hon kommer springandes nedifrån Susanne och Magnus, då hon har tröttnat på dem. Älskar henne så, och blir lycklig av att veta att hon älskar oss lika mycket tillbaka!

Plommonträdet och Brudspirean blommar för fullt, även tulpanerna. Skall försöka mig på att sätta ner tulpanlökar i hela rabatten till hösten, så jag får en fin tulpanrabatt till nästa vår, innan häcken med de gula blommorna tar vid under försommaren!140428-123 140428-143 140428-151 140428-158 140428-178 140428-203

Kommentera

