Äntligen regn

De senaste veckornas varma, soliga, härliga och torra väder har skapat sprickor i jorden här i min trädgård, och jag har fått vattna vissa nyplanterade växter extra. Tomatplantorna och två av gurkplantorna klarade inte någon nattfrost, så jag får börja från början där. Väntar kanske en vecka eller två med att köpa nytt.

Ikväll lovas det regn, och jag hoppas att det kommer en del, för till och med min japanska lönn ser vissen ut! Långhelgen har bestått av mys, kompisbesök och altanbygge. Lillfis blev magsjuk i måndags kväll, så han har varit hemma med mig hela veckan. Mycket LEGO-bygge blev det. När jag ville ut i trädgården, så ville han följa med, men ville inte släppa sitt bygge…

140503-002 140503-014 140503-015 Igår fick jag använda cirkelsågen för första gången, det var ju skitkul! Nu skall det som sagt regna några dagar, men i slutet av veckan så kommer vi börja lägga trallgolv!

140503-019 140421-034

Kommentera

