När man delat med sig av det man älskar mest

Jag berättade väl att jag gav min älskade vän och granne Lisa en ridlektion i julklapp?

Idag var det dags. Det flög nog runt en hel fjärilsfarm i våra magar. I min, för att jag var så spänd på vad hon skulle tycka om det. Och i hennes, för att hon inte hade en aning om vad hon skulle tycka.

Eva-Lena på Clarebergs Ridklubb tog emot oss när vi kom dit, vi fick följa med in i stallet och hälsa på hästen Lisa skulle få rida. Den största häst jag sett, tror jag – Cameron. Lisa skrattade och frågade Eva-Lena;

”Beskrev Cissi mig som en jätte när hon bokade den här ridlektionen?!”

Haha, hon var så himla duktig! Visst såg det ansträngt ut i början, men uppsittningen såg så proffsig och smidig ut! Eva-Lena ledde runt ekipaget i början, men sedan fick vi en praktikant att springa med när det var dags att trava, så Eva-Lena kunde koncentrera sig på att lära ut. Hon sa till Lisa att hon hade den perfekta dressyrkroppen, och jajamensan – det tyckte jag också! En naturbegåvning, helt enkelt. Nu hoppas jag bara att hon mår lika bra i morgon….

Min fina, FINA Lisa. Är så glad att du är min vän. Och att du kanske nu fått ännu mer förståelse för vad det är jag älskar med dessa fina djur…

140507-034 140507-039 140507-054

Kommentera

