När man njuter av vardagen

Medans regnet droppar ner så där försiktigt och stilla, så går jag runt och myser här hemma, plockar upp en strumpa i storlek 28, lägger undan kepsarna dottern valde mellan i morse, ställer undan muslipaketet mannen använde…och så vidare. Har ont i min axel och nacke, så jag lägger mig och vilar ibland.

Nynnar på musik, minns gamla låtar och letar upp dem på Spotify (som den här t ex) och blir lite lycklig för att syrran introducerade mig för hans musik för många år sedan. Tittar på bilder på datorn, tänder ljus – älskar min ljusstake från Iems. Plockar ur diskmaskinen, bjuder min vän på lunch, plockar lite ogräs på vägen till postlådan, sätter igång en tvättmaskin, och plockar upp ännu en strumpa i storlek 28….

140503-025 140503-028 140503-027

 

 

2 thoughts on “När man njuter av vardagen

  1. Sandra

    Så lugnt och skönt det låter 🙂 tråkigt med axel och nacke iofs!
    Hujedamig så snyggt det blir med altanen!!!
    Japp klart vi ska ses!
    Häromnatten drömde jag att du var på Stora bloggdagen och fick en räkmacka…
    trevlig helg
    Kram Sandra

    Svara
    1. Cecilia Inläggets författare

      Åh, vad trevligt med räkmacka, hahahah! Och vad skönt att du drömmer om mig, det betyder att jag betyder något…;-) Kram på dig vännen!

      Svara

Kommentera

