När man älskar att vara i sin trädgård

Vilken härlig dag, men fullt upp hela tiden! Började dagen med att ringa tandläkaren för Hannahs del, gomplattan till tandställningen skaver lite, fick en tid till måndag eftermiddag – lite sent, men ok. Kanslisten ringde upp någon minut senare och meddelade att någon lämnat återbud, så vi var välkomna 09:10, fast på Folktandvården Torslanda. Det blev att ändra hela morgonschemat. Hannah fick hoppa över idrotten på morgonen, vilket hon blev jätteledsen över. Elias fick lämnas tidigare på förskolan för att vi skulle hinna till Torslanda i tid. Och trots att tandläkaren slipade och fixade, så tyckte inte Hannah att det hjälpte. Hon har fått vara fri från den under dagen, men nu ikväll har vi provat att sätta tillbaka den, så får vi se hur det känns i morgon.

Hämtade Elias lite tidigare, jag väntade leverans från Köksprodukter.se. Jag och Elias spenderade mestadelen av eftermiddagen ute i trädgården. Elias lekte med grannpojken, och jag rensade och klippte kanter i trädgården.

Note to self: INTE BRA FÖR NACKE OCH AXLAR.

Lisa kom över, och vi satt och pratade ”nästanpåaltanen”, och hennes man Anders kom med varsin kopp kaffe till oss – världens bästa!! Sent på eftermiddagen kom Anders och Hannah hem, vi åt middag, och sedan bar det ut i trädgården igen för min del. Barnen har badat och fredagsmyst, och snart hoppas jag det är dags för mig och Anders att ta plats i soffan, duka upp kex och ost, och kolla på senaste avsnittet av Grey’s anatomy…det är så man firar fredag i vår familj…

140509-060

Det blir nog mycket hallon i år!

140509-052

Vet ni vad detta är? Det visste inte jag i början, fattade inget alls av varför det växte en matta av grönt i min låda. Till sist meddelade Elias att han lagt hela sin påse med linser där i, som han av någon anledning hade med sig från förskolan för ett halvår sen och inte velat slänga… Någon som vet om man kan äta något av det gröna? 😀

140509-039

Gulltörel och vårplhox!

140509-026

Förgätmigej

140509-014

Det finaste ogräs jag vet – Ängsbräsma!

140509-018

I bakgrunden: Gulltörel. I fokus: Förgätmigej

140509-058

Gräslöken blommar snart…dags att knoppa, klippa och frysa in!

One thought on “När man älskar att vara i sin trädgård

  1. Ping: När man gjort entré | Lyckornas hem och trädgård

Kommentera

