Skydda dina jordgubbar!

Är det fler än jag som går rundan varje kväll för att se om någon jordgubbe rodnat så pass att det är dags att skörda? Jag skapade vårt eget jordgubbsland förra året, och i år kompletterade jag med 6 nya plantor. Åh, vad det växer och frodas! Men som vanligt för jag ju ett tyst krig med sniglarna.

Jag fick dock tipset att lägga hö runt jordgubbsplantorna, för att få upp jordgubbarna från den fuktiga marken. Jag bor ju några meter ifrån ett stall, så jag klättrade upp på loftet och roffade åt mig rester av fjolårets hö. Jag vet inte om det är färre sniglar, eller om det är min envetna plockning, men jag skördar fina, hålfria jordgubbar som bara den! Och fint är det också, när kvällssolen lyser mot höet och plantorna…

013 014

Kommentera

