De där sommarkvällarna…

Det jag kommer sakna mest med den denna sommaren, är inte all sol och värme (jo, det också förstås). Utan det är stunden på kvällen när jag sänker parasollet. De där ljuvliga, ljumma, vindstilla sommarkvällarna. När lugnet lagt sig, men när fortfarande motorcyklisterna rusar motorerna ute på Norrleden. Jag hör lite fågelsång i träden runt huset, kanske något rådjur som låter i skogen, och segelflygplanen som svävar runt i cirklar på himlen, tillsammans med en och annan mås.

När jag känner doften av vildkaprifol, smultronshersmin och rosor. När jag sitter och ser solen gå ned bakom trädtopparna, totalt hänförd av alla olika nyanser av blått, gult och rött.

När en kissekatt kommer och stryker längs benen och sedan nöjt hoppar upp och ser platsen i mitt knä som sin självklara viloplats.

Och en boks första blad kanske öppnas, men troligtvis inte. Jag sitter hellre och bara tittar på spelet som pågår mitt framför mina ögon…

140810-004

Kommentera

