När man gör egen druvjuice

I år har vindruvorna på mina två vinstockar mognat så pass att jag kan skörda, och idag har jag fått låna en saft-maja av våra grannar. Efter en kort genomgång av funktionen i morse ute på parkeringen, så vågade jag mig på att för första gången göra egen druvjuice. Det stod att man skulle ha 7 dl socker per 3 kg bär, men jag tog faktiskt bara 2 dl strösocker till 3 kg bär. Man kanske skulle haft i något mer socker, men jag gillar samtidigt inte när det blir för sött. Jag tyckte den smakade jättegott!

140923-001 140923-010 140923-013 140923-022 140923-024 140923-037

 

Kommentera

