När man vill tjuvstarta

Varje år tänker jag; det kan inte bli värre än så här. Men det kan det. Alltså, min längtan efter att få börja förbereda för julen. Detta pysslande veckorna innan jul är den roligaste och mysigaste perioden tycker jag. Speciellt eftersom jag har så många kreativa och inspirerande vänner att byta tankar och idéer med.

Den stora glasvasen i fönstret med sand, sten och trollhassel med mina prismor i får inte riktigt vara ifred för vare sig djur eller människobarn, så jag bestämde mig för att byta ut den mot den vita kannan, sätta i några kvistar en och pryda de fina gröna kvistarna med prismor och honeycombs istället.

Belysningen på utsidan sattes upp för någon vecka sedan, mest för att vi inte har någon riktig belysning ut mot parkeringen och det är MÖRKT där ute kan jag lova.

Entrén har också fått sig en liten förändring. Jag sopade bort alla löv som samlats runt krukorna vid entrén och så lade jag dit lite vit mossa. Men jag måste erkänna, det känns lite avigt att ta hand om både pelargoner, nypon och vitmossa samtidigt. Ur led är tiden….

141113-014 141113-027 141113-028 141113-032

Kommentera

