När man får jobbet ogjort

Nu har jag, bättre sent än aldrig, fått ner höstlökarna i jorden. Det blir Allium, påskliljor, téte a téte, tulpaner och kungsängsliljor. Så fint det kommer att bli – om nu inte Chilli lyckas gräva upp alla lökar igen. Elias kom in i förmiddags, helt förstörd, eftersom han hittat en lök i en heeeelt annan del av trädgården än var vi placerade den, och jag lägger skulden på Chilli. Han har gjort fina hål i vår gräsmatta redan, och att han skulle kunna låta nya planteringar vara var väl en önskedröm. Jag har lagt nät över de planteringar som befinner sig inne i hans lilla hägn, och än så länge har han inte, likt en trast, fastnat i nätet…

Det är väl tur att han är så söt, den lilla lurviga varelsen…

Just ja, överraskningen till Hannah! Den har inte kommit hem än, men jag låter er veta så snart jag kan. Nu är det dags för mozarellafylld kyckling med ugnsgrillade tomater. Ha en härlig söndagkväll!141115-022 141115-023

Kommentera

