När man är riktigt mallig

Ikväll har jag, Hannah och Chilli varit på slutprov på valpkursen. Vi och 7 andra valpägare skulle visa upp vad vi lärt oss under dessa 6 kurstillfällen. Momenten var:

  • Gå här
  • Kontaktövning
  • Sitt
  • Sitt kvar
  • Ligg
  • Ligg kvar
  • Förbudskommando
  • Loss
  • Inkallning
  • U-sväng
  • Gå fint utan koppel
  • Hopp

Jag och Chilli körde ”Gå här”, ”Förbudskommando” och ”Loss”, Hannah och Chilli körde resten. Värmen av lycka och stolthet som spred sig i kroppen när jag såg min fantastiska dotter visa upp sina och Chillis färdigheter är obeskrivlig! Jag är så stolt och impad! Det har varit riktigt roligt och lärorikt. Nästa termin är Hannah och Chilli anmälda till en Agility-kurs, medans jag och Chilli skall gå en kurs i lydnad.

Jag kan varmt rekommendera Kvibergs Hundskola med Nalle och Anneli som instruktörer!

141117-006 141117-020

Kommentera

