När man har ett litet får hemma

Alltså, nu har Chilli så himla mycket päls, och den är lång också! När vi är ute i skogen och busar, så blir han så blöt och smutsig, och det tar lång tid för honom att torka efter att vi kommit hem. Den 1:a december skall han få sin första klippning. Det är en granne till mig som har ett hundtrim sedan många år, och nu skall han bli julfin, vår lille prinskorv.

Hannah och Chilli är verkligen ett riktigt radarpar. Han älskar henne lika högt som hon älskar honom. Hannah säger själv att han är världens bästa kompis, han är den som aldrig tröttnar på att vara UTE och leka. Det är det bästa Hannah vet. När de kommer in lägger Chilli sig i sin bädd och slappnar av och drar en suck av lycka.

Vi har en övernattningsgäst här hemma. En kompis till Hannah skall sova över, och vi skall strax åka in till stan för att gå på bio och ha riktigt lördagsmys. det blir Tjuvarnas Jul – Trollkarlens dotter och jag längtar minst lika mycket som barnen. Har fått en känsla av magi när jag sett trailern och jag älskar magi!

Ha en härlig lördag, allihop, det skall jag ha!
141122-005
141122-002

Kommentera

