När man älskar en gammal dörr

Ja, den där gamla dörren, ja. Ni som följer mig på Instagram har fått se dörren från sitt ursprungliga skick till vad den är nu. En gammal spegeldörr, den andra parhalvan har Susanne och Magnus kvar hos sig, den skall användas till något helt annat än vad jag använt min till!

Det är ingen större skillnad, förutom att det inte finns lika mycket gammal sliten färg och smuts kvar. Jag har slipat och putsat i några veckor, använt slipmaskin, sandpapper i olika grovlek och mina naglar. Några spikar och nubb har jag också fått ta bort. I fredags tog vi in den i sovrummet.

Jag kände med en gång att den liksom bara fanns sig där. Det blev harmoni. Vi bestämde dock att flytta tillbaka sängen till sin ursprungliga plats, mot träväggen.

Igår, medans jag och Hannah var på ridskolan, så trodde jag min älskade man skulle försöka jobba klart med det arbete han hade med sig från jobbet, men när jag kom hem hade han fixat allt. Upphängningsanordning, flytt av säng, bäddning och vår vackra Happy Lights-slinga. De gamla nycklarna kommer från gubben Alberts hus i Sigelhult.

Det blev så bra, min man är bäst. Ännu en gång blir jag lycklig av en totalt materialistisk anledning!

En helt annan historia är om den när jag skulle åka in till stan med barnen för att gå på bio. Jag stressade, letade P-plats i stan samtidigt som det var mässa på Svenska mässan OCH Frölunda-match i Scandinavium, sprang – försökte springa i alla fall – och grät för en tappad biobiljett Ja, den historian tar vi en annan dag. Nu skall ni få se bilder på min materialistiska lycka.

141122-028 141122-035 141122-038 141123-006

One thought on “När man älskar en gammal dörr

Kommentera

