När man tjuvstartar advent

Vet ni vad jag har glömt att berätta? I lördags fyllde min fantastiska mamma 70 år. Det firade jag och mina systrar med att städa. Tjoho! Ja, mammas och pappas lägenhet såklart. De var bortresta till Århus över helgen, och en av systrarna har extranyckel, så vi kände oss som små tomtenissar som smög in och ställde allt till rätta innan vi smög ut igen. More surprises to come…

Innan det så var jag in på Blomsterlandet för att köpa en bukett till mamma från oss döttrar att ställa på bordet i köket. Jag blev såklart helt tossig i huvudet av fantastiska dofter från hyacint och amaryllis, så det blev två vita och två röda amaryllisar till vårt hem, som väl lär blomma lagom till nyår som vanligt, och två vita hyacinter. Köpte några nya krukor också, det försvinner konstigt nog en eller två varje år! Lite tillbehör till adventspysslet jag vill göra och ha färdigt lagom till adventsfika som vi planerar till andra advent, då vi bjudit in två av våra ”vän-familjer”.

Fick barnen att gå upp i skogen bakom huset och leta upp lite vitmossa, som jag fyllde upp krukorna med.

Åh, nu börjar min favorittid på året!
141123 011

Kommentera

