När man älskar att pynta

Elias kastade sig över lådan med julsaker i helgen och pyntade sitt rum, så till den milda grad att jag fick säga stopp efter ett tag. Det skall ju räcka till oss andra också. Han är vansinnigt faschinerad av ljus och eld, älskar att tända våra ljus när vi skall äta middag, drar gärna ner persiennerna så det blir mörkt och mysigt. Elias fick äran att ha ljuslyktan i form av ett hus i sitt rum i år, han vill tända den varje kväll när han skall sova, men jag vågar inte ha tända ljus i hans rum i rädsla för att glömma att släcka, så jag skall köpa ett sånt där litet batteridrivet värmeljus till honom. Dessa batteridrivna ljus i alla former, vad skulle vi göra utan dem?

Även jag är barnsligt förtjust i att pynta. För varje år växer intresset, men tyvärr växer ju inte inkomsterna lika fort som intresset för inredning, så jag får försöka tänka ekonomiskt. Som med denna vasen som vi fick av Anders mormor när vi gifte oss. Den fyllde jag med hittepå-snö, kottar, pärlor, torkade apelsiner, potpurri från Jysk, sidenrosor, en fågel och en ren. Ett vackert band att binda runt vasen, och vips har jag ett väldigt mysigt julpynt!

IMG_1177.JPG

IMG_1178.JPG

IMG_1176.JPG

Kommentera

