När man är på Elias luciafirande

Alltså, en stor eloge till alla underbara pedagoger som kämpat med barnen inför denna uppvisningen! Varma applåder till B-spåret på Lillekärrskolan! Så himla duktiga och modiga barn! Sju stycken lucior, alla lika söta och så massor av tomtar, pepparkakor och stjärngossar. De sjöng de traditionella sångerna, liksom några (för mig i alla fall) nya sånger, som ”Julen är här”. Elias var i morse lite nervös inför att läsa upp andra versen i adventsdikten, men tillsammans med flera andra barn läste han upp högt och tydligt, helt utantill. Stolt mamma! Man måste göra läskiga saker ibland också! När gjorde du något läskigt senast?

Efteråt bjöds det på fika och alla insamlade pengar går till skridskoutflykten i början av nästa år. Jag hoppas fler än jag lade lite mer än jag behövde! Jag tog bilder på hela luciatåget, de bilderna får hamna i privata albumet, för jag känner inte mig bekväm med att publicera bilder på så många okända barn!

Nu är alla ”måsten” i skola och fritids över och jag börjar se ljuset i tunneln. På onsdag skall vi ha ”lille-jul” på jobbet och det ser jag fram emot. På fredag går hela familjen på jullov..<3

141215-005 141215-010 141215-017

Kommentera

