När man binder sig en krans

Jag slår in ungefär en julklapp per dag nu. Det är ungefär vad jag mäktar med, jag vill lägga energi på varje paket och inte hafsa ihop något – mitt nya motto – gör ingenting slarvigt, som du kan göra ordentligt. Svårt ibland att fullfölja, eftersom jag är känd för att vara en liten slarvmaja – och en ”starter”. Ni må tro vad många projekt jag påbörjar, som sedan Anders får avsluta. Men det kanske är så i många förhållanden? Jag hoppas det, så jag inte är ensam om att vara sån…

Men när jag får en idé så har jag svårt att slappna av innan den är verklighet. Så mitt uppe i paketinslagningen häromdagen, så blev det en promenad ut i skogen med hundarna, för att plocka lingonris. Det ligger kärlek, men inte så mycket tid, i den här kransen. Jag måste nog gå en till kransbindarkurs också. Och ”gör ingenting slarvigt som du kan göra ordentligt” måste nog bankas in lite hårdare…

Men det doftade gott av kransen i alla fall!141213-110 141213-114 141213-122

Kommentera

