När man haft en sjuklinghelg

Vilken helg!

Hannah hade ont i halsen i fredags, så Anders stannade hemma med henne. När jag kom hem från jobbet låg hon däckad i soffan. 39,6° visade tempen, men med hjälp av Ipren sjönk den rätt så skapligt. Febern kom dock tillbaka, ännu starkare och på natten hade hon frossa och mådde riktigt dåligt. Hon fick hoppa över ridningen och det blev tyvärr inget kalas för Elias här hemma heller. Jag tog istället med honom till Toys’R’Us där han fick använda sina födelsedagspengar. Det blev ett stoooort Nerf-gevär. Riktigt coolt. Han köpte även en liten Nerf-pistol till Hannah…

Söndagen visade sig bli ännu värre, Hannah hade hosta och över 40°, så jag fick åka själv på agilityn, barnen fick hoppa över första tillfället av karaten och Hannah fick inte följa med på Elias badkalas. Stora blöta tårar rann ner för Hannahs kinder när hon kraxande sa att hon ville sååååå gärna följa med…

Men nu är det onsdag, och hon känner sig mycket bättre och är i skolan idag. Skönt att hon är såpass stor nu, att hon kan ta skolbussen hem och rasta Chilli efter skolan.

Förra veckan fotade jag några produkter för Skimmelgården tillsammans med Erika och i morgon är det dags igen. Jag har även börjat fota ”tittägg” som en tjej som heter Johanna gör. De är de mest fantastiska skapelserna jag sett! Jag skall visa bilder för er en annan dag. Men här kommer några bilder som får iallafall MIG att längta till vår och sommar, jag ser mig själv sitta i min paviljong med läskande dryck i fina flaskor med tappkran från Mason Jar. Barnen får varsin liten flaska med lock och sugrör…

 Finns i Skimmelgårdens webbutik! Fler frestande bilder och varor är på väg in i butiken…

150115-016 150115-072 150115-110

Kommentera

