Ett litet kliv är stort nog

Ännu en vecka på min väg mot ett gladare, piggare och friskare liv. Ikväll är det möte igen, på min ”matlagningskurs” och jag är nyfiken på vad vågen visar.

Jag är så tacksam för varje dag min fot mäktar med. Tacksam och glad för att jag får njuta av sällskapet vår älskade lille hund ger mig. Den glädjen han visar när han skvätter ut i periferin när vi går i skogen, likt ett rådjur med höga skutt, den är obetalbar!chilli01

Sedan är jag dessutom tacksam för varje dag foten mäktar med, för de flesta dagar haltar jag runt och spänner mig i hela kroppen, så jag blir tokig, har så fruktansvärt ont. Andra dagar går det dock faktiskt väldigt bra. De där tunga dagarna tenderar dock att bli både fler och komma oftare. Grrr…. Jag hoppas remissen till ortopeden som jag skickade i april förra året (!) snart kommer att behandlas och jag får en tid för besök. Kanske, kanske, det finns någon eller något som kan hjälpa mig. Det tär ju på både kropp och själ att gå och ha ont!

Men, här är något roligare att läsa om. De här Ball® Mason Jar finns även dem inne på Skimmelgården. Jag älskar när man kan använda något till flera olika saker, som med dessa; till förvaring, kakburk, tvålpump eller lykta! De är fantastiska!

150115-023 150115-025 150115-028 150115-030 150115-033 150115-044 150115-051

One thought on “Ett litet kliv är stort nog

  1. bia

    Tack för titten i min blogg!…hur hittade du till mej ?
    Har kommit hem efter shopping av mat till helgen ;)…gullig liten hund du har ;))
    Ha en riktigt trevlig helg!
    Kram bia

    Svara

Kommentera

