Sagan om hunden Snuff

Ni som följt bloggen ett tag har nog förstått min totala faschination för vintage. Riktigt gamla och välbehållna saker. Hemskt gärna med en historia eller berättelse bakom. Mycket som är gammalt här hemma har jag ärvt efter min mormor och morfar, min farmor, eller fått från mina föräldrar.

När min mamma frågade om Hannah ville ha den här boken, Hunden Snuff, trodde jag hon blivit tokig. HANNAH? Nej! Jaaaaag vill ha den. En bok i hård kartong, en välbevarad, från början av 50-talet. Där det står min mammas flicknamn som ägare. ”Solweig Utter….”

Så ljuvlig! Och för att göra en sak helt klar – Hannah hade inte uppskattat boken, något för barnslig för henne!

150126-006

One thought on “Sagan om hunden Snuff

  1. Marianne

    Precis så är jag också. Exakt.Vi rensade lite hos svärfar häromdagen och hittade (bland mycket annat) ett broderat kuddöverdrag i svart/vitt som verkligen sett sina bästa dagar. Brodösen är Ginos mamma som dog redan 1982, och nu ska jag försöka bevara det; handtvätta och byta innerkudde. Jag skulle aldrig kunnat slänga det, som G tyckte, utan att åtminstone försöka rädda det först 🙂

    Svara

Kommentera

