När Elias red bak och fram

Igår var det dags för ridskola igen, fredagarna är så mysiga på det sättet. Jag slutar tidigt, åker och hämtar Elias på skolan, till ridskolan där han få gå upp till caféet och köpa en kaka. 🙂

Igår kom Hannah för att hjälpa till att leda och det är jag tacksam för, foten mår INTE bra av att gå på det ojämna mjuka underlaget! Anders och Chilli kom också för att titta på! Anders förstår sig ännu inte riktigt på det där med hästar, men nu när tre fjärdedelar av familjen är glada i hästar så måste han iallafall lära sig att repet kallas grimskaft och att man får en häst att gå framåt genom att trycka med benen mot hästens mage!

Här står han och väntar på att bli tilldelad en häst…
IMG_0462-0

Babsan räcker ut tungan mot fotografen…
IMG_0474
Mot slutet av ridlektionen får man rida lite knasigt, för att öva på balansen…IMG_0475
IMG_0464-0
Jag stack hem till min kära vän Anna-Karin igår och käkade tacos och vi pratade ikapp några timmar. Hannah var bjuden på fest hos Amanda med tillhörande övernattning, och denna bilden fick jag vid 21:30 igår kväll när jag skottat snö…

IMG_0472

Kommentera

