Den lugnaste dagen

150201-040Igår kväll var jag ute och gick slingan med barnen och Chilli. De hade med sig en stjärtlapp och en ”åkmatta”. Sista backen bad Elias mig att åka med. Jag bromsade med hälarna, som man brukar. Men helt plötsligt grävs hälen lite djupare ner än vad jag tänkt mig, och fastnar. Jag slängs lite åt sidan och foten slängs bakåt. Fy *%&¤%/#/ vad ont det gjorde. Elias blev jätterädd, lade armen om mig och sa försiktigt ”Jag fick lite ont i min armbåge, mamma, om det känns bra för dig?”. Fick halta hem, barnen försökte till och med dra mig en bit, men det gick såklart inte så bra.

Idag kan jag verkligen inte gå på foten. Det är hälsenan som känns värst. Fick till och med hoppa över hundkursen idag. I och med att foten är kass, kan jag inte heller rusa omkring och städa som jag brukar, när familjen inte är hemma, utan får snällt ta det lugnt och tvinga mig att kolla på TV. Usch. Det är verkligen lugnt som gäller….
150201-049

One thought on “Den lugnaste dagen

  1. Malin

    Hej! Fin blogg du har! Skulle inte du kunna ta ett foto på alla hundarna sista lektionen? Hade varit skoj att ha. Fina bilder ser jag;) /Jacks matte Malin

    Svara

Kommentera

