Min tre-kilos-belöning

Jag har några delmål med min viktnedgång, och det första delmålet nådde jag efter fyra veckor. Jag köpte mig en ny kokbok, ”Smart skräpmat”. Helt underbara bilder (det är ju otroligt viktigt!) och smaskiga, smarta recept. Ikväll skall jag sätta mig ner och planera veckans mat, och det vore ju dumt att inte utnyttja de smarta recepten i min nya bok – för att nå nya mål!

150126-008

Snön vräker ner, sopbilen kom inte upp för vår backe, en granne som skulle gå ner och tömma sin tunna i bilen längst ner i backen ramlade omkull. Jag och min dåliga fot håller oss inne. Foten vill verkligen inte bli bättre och jag börjar bli liiiite orolig för hur lång tid det skall ta att bli ”bra” igen. Jag tar med mig kryckorna till jobbet, och för att inte bli allt förslappad, skall jag låna grannens motionscykel ni några dagar.

Ha en fin måndag!

150126-009

150126-013

Kommentera

