Fettisdagen

Idag har jag tagit ut VAF – Vård Av Familj. Hannah och Anders har en fruktansvärt hosta, alla tre har feber. Anders har legat däckad hela dagen. Men vi andra har hållt oss uppe, och jag är förundrad över hur pigga barnen ändå varit trots sin feber. I morse orkade Hannah följa med till Coop och handla lite förnödenheter, men i bilen på väg hem kollapsade hon, med blanka ögon och hosta. Stackars. Men vi var ju tvungna att fixa oss tillbehören så vi kunde göra semlor.

Anders ville inte ha någon semla. Hannah är inte så förtjust i mandelmassa, så vi fixade vaniljkräm till henne. Jag och Elias däremot, vi hade mandelmassa blandat med vispad grädde i mitten, sedan vispad grädde runt om. Vi bakade inga egna bullar, utan köpte Pågens färdiga semmelbullar, kan verkligen rekommenderas, jättegoda!
Till grädden använde vi en av spritsarna som jag fick av Elias i julklapp. Det var lite krångligt, så jag ska försöka hitta något annat sätt att få i grädden nästa gång…

Men visst blev de fina! Och GODA!

150217-033

One thought on “Fettisdagen

Kommentera

