Snacka om att man längtar till våren…

Igår ringde Hannah från skolan och mådde dåligt. Ont i magen och ont i halsen. På kvällen fick hon feber…så nu är vi tillbaka på ruta ett. Jag började också känna av något virusskit igår kväll och idag slog smärtan i halsen till med full kraft. Ikväll kan jag knappt svälja…

Imorse var jag däremot lite piggare och solen lyste så vackert och man är ju som sagt helt starstruck i solen just nu. Så ut med kameran, ut med hunden och så pysslade jag lite, slängde en stor keramikkruka som gått sönder i vinter, rensade bort lite skräp i Chillis ”hage” och så där.

När jag lekte sakletare i ladan uppe i Uddevalla förra året hittade jag ju bland annat en kedja med en krok på, som min zinklykta hängde i. Den är som bortblåst nu. Eller möjligtvis bortskottad när vi hade snö. Jag letade som en tok, för jag har en så kul idé till den, men förgäves. Nåja, det som göms…kanske kommer fram en annan dag.

Och där står gjutjärnsgrytan med köttfärssås i också. Den skall jag lämna till min tvillingsyster i morgon, för just nu renoverar de sitt kök och äger ingen spis…

150305-013
150305-014
Krille, vår älskade hankatt, älskar att gömma sig i det lilla ”tältet” som egentligen är byggt för min japanska lönn. Där sitter han och lurar, tills Kerstin eller Chilli kommer förbi, då blir det fart på honom. Min vän i backen kom och höll mig sällskap en stund i morgonsolen, och jag såg inte förrän nu, när jag importerade bilderna, att hon lånat min kamera och fotat Krille. Tack! Festliga kissemiss..

150305-035 150305-017 150305-033

Kommentera

