Att kyssa en groda

Ikväll har jag varit på after work med mina fina kollegor. Vi har tackat av vår arbetskamrat Hannes som går vidare mot nya utmaningar. Han har under kort tid gått från att ”bara” vara en arbetskompis till att bli en vän jag anförtrott mig åt, som gett mig goda råd i svåra situationer och som alltid haft en stund över att snacka. Jag, och alla andra på jobbet, kommer sakna honom jättemycket! Men som han sa – han kommer ju behålla samma mailadress…:)
Vi ”lurade” iallafall honom till Whoopsi Daisy på Wieselgrensplatsen, där vi åt buffé och så gjorde vi ett framträdande och sjöng några riktiga hårdrockslåtar och en annan arbetskamrat, Mikael, hade skrivit om en av Ozzys låtar, ”Run to the hills” och döpt om den till ”Run from the pills”. Helt fantastisk text, är grymt imponerad. Mikael spelade bas och Sara spelade trummor och vi andra sjöng. Hoppas någon av åskådarna filmade, så vi kan få se på måndag…

Igår fick jag Elias att följa med till Stora Holms Säteri, men bara om jag lovade honom att vi skulle fika en marsipangroda efteråt. Jag lovade honom fika, men ingen marsipangroda. Stora Holms Säteri hade tyvärr inga marsipangrodor, men han beskrev så himla väl ur sitt minne, ett konditori som han hade fikat på med farmor en gång när jag köpte julklappar till honom. Där fanns det marsipangrodor. Så han fick mig att köra till Backaplan, för inne på Coop Forum, bredvid Toys’R’Us, så fanns det ju ett konditori. Vi hade tur, de sålde fortfarande marsipangrodor. Och chokladbiskvier. Och kakor. Och chokladbollar…. Så vi tog dem också.

150305-050 150305-042 150305-053

One thought on “Att kyssa en groda

Kommentera

