Penséer, Pärlhyacinter och Tête à tête

Puh, vilken dag! Fick via Facebook och mina arbetskamrater imorse veta att stora delar av personalstyrkan är sjuka i influensan! Tre av fyra medicinska sekreterare var sjuka. Jag var den enda av oss medicinska sekreterare som var frisk. Det blev panik i min hjärna, för jag ville ju så gärna göra något, men jag hade ingen som kunde ta hand om Chilli fram tills att Anders skulle komma hem. 8 timmar själv är ju alldeles för länge. Så jag fick tillstånd att ta med honom till jobbet. Chilli låg ömsom under mitt skrivbord, där han låg nöjd i sin bädd, ömsom mitt ute på golvet i rummet ochtuggade förnöjt på sitt tuggben. Höjde huvudet och lade det lite på sned när det gick någon förbi utanför. Efter bara någon timme med Chilli på jobbet kände jag att jo, detta kan jag vänja mig vid. Dagen förlöpte dock fint jobbandes ensam (även om det var vääääldigt tomt) och strax efter lunch, så fort Anders kunde, så kom han och hämtade Chilli för att köra hem och jobba hemifrån.

Jag har helt missat att visa mitt loppisfynd som jag hittade nere i Varla i vintras. En stor fin balja på 65 liter. Där i har säkert många små barn badat, inbillar jag mig. Eller så är det bara så att den stått för att samla regnvatten. Vad tror ni?

Nu får den iallafall tjäna – tillsammans med 20 penséer i härliga färger – som välkomstkommitté när man kommer upp för trappan från uppfarten. Jag provade att ha den uppe på farstubron, men icke sa Nicke. Chilli tänkte däremot JAAA, GRÄÄÄÄVA! Jag hann precis rädda pärlhyacinten också! Om ni tittar noga, så ser ni jord på trallen nedanför korgen och backen….
Jag har sett ett stoooort hål i marken under staketet in till grannen, så om vi inte lyckas täppa till det ordentligt, så kanske grannhunden Wiggo får en lekkompis vilken dag som helst, haha!

Våren är sannerligen på väg hit mot Göteborg. Jag ser veckans väder på Yr.no och på Foreca.se och meterologerna lovar sooool ända fram till söndag, iallafall. Underbart!

150310-005 150310-006 150310-007 150310-011 150310-013 150310-016

Kommentera

