Tips till dem med brist på förvaringsplats!

Jag var på ÖoB igår och skulle köpa nya glas till oss. Det ligger i samma byggnad där jag arbetar och det är så behändigt när man har lite bråttom. Glasen har vi sedan innan flera stycken av, de är tåliga, lagom stora och jag tycker väldigt mycket om dem. Jag visste precis var de stod någonstans, så jag tog mig samtidigt tid att få en överblick över vad som fanns i butiken. Jag är dödskär i kuddarna som är lite rektangulära i starka rosa och turkosa färger, med fåglar på bland annat. De kostar bara 79 kronor styck så jag fattar egentligen inte varför jag dröjer på beslutet! Men igår prioriterade jag bland annat deodorant, schampo, diskborstar och dricksglas. Men två vacuumpåsar för alla skrymmande täcken och överkast vi har hemma i garderoberna. Jag var så löjligt spänd på hur de skulle funka, jag fixade snabbt iordning köket igår kväll för att jag vill så gärna vara klar med det ”tråkiga” innan jag gör ”roliga” saker – känner ni likadant?
Här nedan visas alltså en bild på ett duntäcke FÖRE och EFTER vaccumförpackningen. Man lade bara in täcket, förslöt det med det lilla spännet som går från kant till kant, och sedan satte man dammsugarslangen mot munstycket på påsen och så drog man igång. Tjoho, vad fort det gick! Och vad litet det blev helt plötsligt. Jag är mycket nöjd!

Sen fick jag mig ett frispel på att vi har så mycket saker i våra skåp som ADLRIG används, så jag rensade det. Nu ser det nästan lite för tomt ut. Men skönt, rensa är bra ibland!

150310-018 150310-019

bild

Kommentera

