Kyckling med Korma Sauce

Jag är lite hooked på indisk mat för tillfället. Precis mitt emot mitt jobb har vi en indisk restaurang, där de lagar världens godaste lammgrytor. Korma är min favorit.

Hittade Pataks korma sauce på Mathem.se när jag sist handlade och då klickade jag hem en burk.

Vi hade kyckling istället för lamm, men lamm är nog att föredra, och då skall lammet verkligen vara mört och nästan smälta i munnen. Mums vad gott. Jag hade dock önskat en lite ”simmigare” konsistens, och kommer nog ha i lite grädde/kokosmjölk i nästa gång. Serverades med fullkornsris och hackad mandel. Man kanske skall ha hasselnötter, men det hade jag inte hemma.

150324-010 150324-013

Kommentera

