Hos storasyster och Daniel

I lördags, efter Hannahs ridskola, så tog jag med mig barnen ner till Kållered och hälsade på min storasyster, hennes barn och hennes Daniel och lille Noel. Det var isande kallt ute, men de skulle minsann spraymåla krukor och gjuta betong. Så det så.

Anders stannade hemma för att fortsätta på altanbygget som stått still sedan i höstas. Det är kortsidan av altanen som är kvar, inte alls mycket, men det kräver sin tankeverksamhet och koncentration, så vi lämnade honom i fred!

Jag gjorde en jättegod sallad, som jag kallar ”pingelsalladen”, eftersom vi åt den uppe på spa-träffen i Linköping för några år sedan. Ruccola, babyspenat, färska blåbär, färska hallon, chevreost, valnötter och honung. Mums! Till det hade vi, vad jag trodde var, oxfilé, men det var visst oxrulle! Tyckte väl priset var för bra för att vara sant, haha!

Barnen fick titta på bio i biorummet, men Elias och Noel somnade efter ett tag och då kom Jacon och Hannah upp och spelade ”Las Vegas” med oss – ett jätteroligt sällskapsspel, rekommenderas verkligen! Julia hade åkt in till stan för att äta middag med några kompisar.

Vi var inte hemma förrän vid 00-tiden på natten, mycket trevligt!!

150331-020

150331-054

150331-051

150331-046

150331-033

150331-031

150331-029

150331-023
150331-057

150331-055

150331-058

Kommentera

