Färsk pasta med bacon, mozzarella och basilika

Det här är Anders favoriträtt, så den lagar jag till honom ibland, när jag vill så ett litet frö av någon av mina idéer! Haha, då är han ju vänligt inställd och ett glas vin också, så är min idé i hamn! Hehehehe…

Du behöver, till cirka 4 portioner

  •  Två paket färsk pasta, förslagsvis tagliatelle
  • Två paket bacon
  • En kruka basilika
  • Två små paket mozzarella (jag brukar ha i fetaost också)
  • Cocktailtomater
  • Olivolja
  • Flingsalt

Sätt ugnen på cirka 200°C. Lägg cocktailtomaterna i en ugnsform och skvätt över lite olivolja. Rulla runt tomaterna, så de får olja på sig. Sätt in dem i ugnen, ta ut dem när du ser att de börjar bli skrynkliga.
Skär/klipp bacon i mindre bitar, stek dem så de får en fin stekyta. Koka pastan. När tomaterna är färdiga, ta ut dem ur ugnen, häll över pastan och bacon, blanda ordentligt. Lägg sedan över mozzarella och/eller fetaost, basilika och strö över flingsalt. Njut!

150331-005

One thought on “Färsk pasta med bacon, mozzarella och basilika

Kommentera

