Något jag älskar att jag behållt

När jag var liten var jag ofta inlagd på sjukhus, mest för plastikoperationer, men även för andra saker. I oktober 1983 var jag inlagd på avd 44 på Sahlgrenska sjukhuset, alltså plastikkirurgavdelningen. Jag tyckte faktiskt om att vara på sjukhuset, speciellt avd 44, där jag kände mig som hemma.
Men det jag älskade mest av allt med att vara inlagd på sjukhus, var när jag var så pass pigg att jag fick lov att besöka lekterapin. Jag minns fortfarande hur långt det var att gå, men om jag tänker efter nu som vuxen, så var det kanske 100-200 meter i kulvertern.
En gång fick jag ta med min tvillingsyster Camilla till lekterapin. Då fick jag möjlighet att göra ett kastrullunderlägg i gips med små porslinsknappar. Camilla ville att jag skulle lägga dem i fina rader. Jag ville lägga dem huller om buller. Ni ser ju, vilket koncept som vann. Men Camilla gjorde ett tappert försök, där i kanten av underlägget.

Detta underlägg är fortfarande i min ägo, använder det flera gånger i veckan. Trots att det är 32 år gammalt! Det är inte värt något i pengar, men väl värt i minnen.

150424-001 150424-002

One thought on “Något jag älskar att jag behållt

Kommentera

