Efter regn kommer solsken, har jag hört!

Ja, hur många gånger har man inte sagt så?

Idag har det regnat till och från hela dagen, här i ”Blöteborg”. Idag efter jobbet gick jag några hundra meter upp till min frisör, ”Frisörkällaren” som ligger vid Wieselgrensplatsen på Hisingen. Har varit kund där sedan 1999, när jag flyttade hemifrån, för då bodde jag i huset bredvid där frisören ligger. Min tvillingsyster bodde i samma hus, bara två våningar över frisören. Ah, those Days!

I alla fall, jag blev mycket nöjd med nya frisyren. Mycket ovant, men när har vant mig kommer jag trivas gott, det vet jag. Camilla, min frisör, hon är toppen. Väckte mig inte en enda gång under mina tupplurar jag tog idag. Jösses, vad skönt det kan vara att bli ompysslad ibland!

Ikväll sover Hannah över hos sin kompis, medans Elias myser här hemma med ”Sune i fjällen”, vilken han tycker är rejält pinsam vissa stunder, haha! Jag själv längtar efter de där ljumma sommarkvällarna då jag kan ligga i hängmattan, läsa en bok och lyssna till fågelkvitter. Eller ligga där mitt på dagen, stekande sol, höra barnen plaska i poolen nere på gräsmattan och sedan bli överröst med kramar av dyblöta, nybadade barn! Pest eller kolera…hehe…

Hängmattan ja. Visst är den vacker? Den fick jag av min vän Susanne när hon kom hem från Peru och sin pilgrimsfärd på Inkaleden och sina dagar på Galapagosöarna. Fantastisk present och den har agerat överkast ett tag, men nu får den göra det den är gjord för. Nedanför, i hörnet vid ljuslyktan, vill jag ha stora färgstarka kuddar och några filtar, för att kunna ligga och mysa med hela familjen. Åh, vad vi längtar till sommaren nu!

150426-030

150424-026

150424-025

Kommentera

