När man äntligen får träffa de bästa.

Det var planerat sedan någon vecka tillbaka. Vi skulle ses, vi tjejer från gymnasietiden. Mina bästa, äldsta vänner som jag älskar mer än ord kan beskriva. Det visade sig sedan att en av tjejerna skulle ha med sig sin dotter. Då funderade jag på om det inte var roligt för henne om jag tog med mina barn. Sedan visade det sig att en tredje skulle ha med sina barn. Och att den fjärde skulle ha med sig sin systerdotter. Och så Chilli då, förstås. Så det blev 7 barn, 5 vuxna, 1 hund och 3 katter som sågs hemma hos Sandra i Fjärås. På 2 hektar mark kan man hitta på mycket, och vi fick promenad ner till sjön, inspekterade trädgården, åt en mycket god pasta rätt och fikade till kvällningen. Mycket skratt, mycket minnen, många framtidsplaner. Den enda som saknades var Linda och hennes 9 barn. Jojomensan, nio barn har hon, min älskade Linda. Och av den anledningen var det lite svårt att få ihop det…

Men åh. Dessa tjejer alltså. Inget får mig att må så bra som att vara med dem. En stor del av mitt förflutna, min ungdom och min unga vuxna tid. Och så nutid, ända in i evigheten. Vänskap när den är som bäst.

150503-001 150503-041 150503-035 150503-021 150503-008 150503-004

Kommentera

