När man fixat till två lastpallar

Idag har varit en fullspäckad dag, trots att jag inte gjort någonting. Har ni sådana dagar ibland? Det började med att Elias fick stanna hemma från skolan, han hade jätteont i sin ljumske/höft och han fick Ipren i två omgångar. Vid lunchtid kom Anders och tog över. För att Anders skulle kunna åka iväg några timmar med Elias, så fick jag ta med mig Chilli till jobbet. Han är fantastisk den där hunden. Hur lugn som helst, trots alla främlingar som gick förbi utanför dörren hela dagen.

Efter jobbet for vi raka vägen till ridskolan, där Hannah hade lektion. Hon blir allt duktigare och jag är så himla mallig. Chilli satt som vanligt och gnällde efter henne på läktaren. När vi kom hem från ridskolan var det läs- och skrivläxa för Hannah, medans jag sprang upp och ner på altanen för att till slut sitta med henne den sista stunden och gå igenom hela läxan igen. Duktig tjej det där, måste jag säga. Och hon tecknar utifrån den härligaste fantasin man kan tänka sig!

Vad jag gjorde på altanen? Tja…det här! Två lastpallar, som jag under den senaste veckan målat i omgångar och som jag igår blev färdig med. Och så några stenplattor på det. Jag är så himla nöjd. Men jag tror det blir annan storlek på plattorna än de jag satt dit nu. Hela tomten kryllar av sådana plattor, så jag skall nog hitta några som passar bättre. Men själva syftet med mitt lilla projekt syns väl? Åh vad jag är nöjd!

150511-019

150511-023

150511-028

3 thoughts on “När man fixat till två lastpallar

    1. Anonym

      Hej Anonym! 🙂
      Nej jag har inte skruvat ihop dem, men jag ska göra det nu när jag vet hur stenplattorna ska ligga!

      Svara

Kommentera

